5 tapaa saada mobiiliteknologia toimimaan luokkahuoneessa

Luokkahuoneessa mobiilitekniikalla

Etelä-Afrikassa mobiililaitteiden omistajien määrä kasvaa. Tutkimusten mukaan Etelä-Afrikassa yli 20 miljoonaa älypuhelimen käyttäjää, joista opiskelijoiden osuus on merkittävä. Mobiilitoiminnan eduista koulutuksessa keskustellaan yhä enemmän. Opiskelijat ja oppilaitokset alkavat nähdä mobiilitekniikan lukuisat edut luokkahuoneessa.

Teknologia on tehokasta, ja sitä voidaan soveltaa monin eri tavoin opetuksen ja oppimisen tehostamiseen. Käyttäjän luovuus määrää suurelta osin, mitä voidaan tehdä ja mitä ei. Seurauksena on, että mitä luovempia ja kekseliäisempiä olemme, sitä enemmän menestymme teknologian kanssa luokkahuoneessa. Annan sinulle kuitenkin muutaman esimerkin, jotta saat käsityksen siitä, miltä onnistunut käyttö saattaa näyttää.

Hyödynnä äänen tallennusvaihtoehtoa

Opiskelijat vaativat usein henkilökohtaista ja laadukasta palautetta työstään. Luennoitsijat voivat käyttää useimpiin matkapuhelimiin sisäänrakennettua äänentallennusominaisuutta antaakseen jokaiselle opiskelijalle yksilöllistä ja laadukasta palautetta. Tutkimuksen mukaan opiskelijat eivät vain nauttineet, vaan jopa pitivät parempana tällaisesta palautteesta.

Live Polling -työkalut

Reaaliaikaisia ​​digitaalisia kysely-/kyselyteknologioita voidaan käyttää tervetulo- ja poistumislipukkeina luokkahuoneessa tapahtuvaan formatiiviseen arviointiin. Luennoitsijat voivat käyttää näitä työkaluja (joista monet ovat ilmaisia) määrittääkseen, mitä opiskelijat jo tietävät ja mihin tulisi keskittyä. Tämä voi myös tarjota tietoa opiskelijan vahvuuksista ja heikkouksista, mikä mahdollistaa kohdistetumman opetuksen.

Videotuotanto

Sen sijaan, että opiskelijat lähettäisivät 2000 sanan esseen tutkittuaan aihetta, kun monet heistä kopioivat ja liittäisivät kappaleita ymmärtämättä sisältöä, luennoitsijat voivat rohkaista opiskelijoita opiskelemaan ja luomaan enintään 5 minuutin video- tai äänileikkeen siitä, mitä heillä oli. oppinut.

Online-chat-huoneet ja keskustelupalstat

Luennoitsijat voivat käyttää mobiililaitteiden ryhmäkeskustelutoimintoja luodakseen online-keskustelufoorumin luokkahuoneen ulkopuolelle lisätäkseen luokan osallistumista sisältöteemiin. Opiskelijat voivat jutella ja keskustella aiheesta luokassa kotona tai viikonloppuna (luennoitsijan kanssa tai ilman) ymmärtääkseen käsitteitä paremmin.

QR-koodien käyttö

QR-koodit ovat toinen loistava tapa sisällyttää mobiilitekniikka luokkahuoneeseen. Opiskelijoille voidaan antaa linkkejä muihin materiaaleihin, kehittyneisiin kaavioihin, grafiikkaan ja tehtäväratkaisuihin koodattuina ja saataville.

Opiskelijoille ja opettajille on monia muita tapoja käyttää mobiililaitteita luovasti luokkahuoneessa. Teknologia on jälleen tehokas, ja sen edut ulottuvat muutakin kuin pelkkä työmme helpottaminen. Se voi lisätä tuottavuuttamme ja auttaa meitä saamaan parempia tuloksia työssä, mikä tekee meistä tuottavampia.